15 października 2012

Sernik patriotyczny (z wiśniami)

Ciasto-kaprys Żaby, który rzucił mi wyzwanie w kawiarni:
- Ten sernik to mi się podoba... zjadłbym sobie.
- Taki sernik to ja Ci mogę sama zrobić!
No i zrobiłam. Podobnoż w pracy do kawy też smakował.

 
CIASTO
* 2 jajka
* 10 dag cukru
* 10 dag mąki pszennej
* 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka ubić z 1 łyżką wrzątku na jasną masę. Dodać następnie cukier i ubijać, aż się rozpuści, a masa będzie puszysta. Na mniejszych obrotach miksera ubić jajka z mąką i proszkiem. Ciasto powinno być gładkie i "oddychać", jak ja to nazywam (czyli puszczać małe bąbelki powietrza). Tortownicę o średnicy ok. 24 cm, nasmarować tłuszczem i wysypać mąką, a następnie wlać ciasto i piec przez 15-20 minut w temp. 180 stopni.



SER i WIERZCH WIŚNIOWY
* 40 dag serka kremowego
* kubeczek śmietanki 30% (ok. 330 ml)
* cukier puder do smaku
* 3 łyżeczki żelatyny namoczonej w zimnej wodzie
* skórka z 1 cytryny i sok wyciśnięty z połówki
* wydrążone wiśnie z kompotu (1 słoik litrowy)
* galaretka wiśniowa (rozpuszczona w 300 ml wody)

Śmietankę ubić na sztywno, utrzeć z serem, sokiem i skórką z cytryny. Żelatynę rozpuścić w odrobinie gorącej wody i także wymieszać z serem. Dosypywać po trochu cukru pudru, aż smak będzie nam odpowiadał. Ciasto naponczować sokiem wiśniowym, wyłożyć na nie tężejący ser i rozłożyć równo wiśnie. Kiedy się trochę zetnie, wylać na wiśnie tężejącą galaretkę i wstawić do lodówki.



0 komentarzy: