13 kwietnia 2013

Żarcie błyskawiczne 1 - sałatka wiosenna z kurczakiem i sosem tzatziki

Zaczęło się robić cieplej, Żona zaczęła marudzić, że ma dość ścierwa, coraz łakomiej spoglądaliśmy na stoiska z warzywami. 
To było wciąż mało, impulsem był Jamie Oliver i jego nowy program, gdzie robi obiady w kwadrans. Postanowiłem się z tym zmierzyć, mutując  przepis wedle własnych potrzeb i możliwości.
W środę, przed sesją RPG, gdzie miałem zaledwie 40 minut na ogarnięcie obiadu na dzień następny, był dzień próby. W sklepie zakupiłem ogóra, kuskus, czerwoną, żółtą i zieloną paprykę, fasolkę, koperek, podwójny cyc z kurczaka, jogurt i dobre piwo.
W domu błyskiem zblenderowałem papryki, zagotowałem wodę, oczyściłem cycki i umyłem ogóra. Kuraka natarłem ras el hanout z Maroka, ale mieszanka kolendry, chili, kuminu i pieprzu powinna dać radę. Posypałem skórką otartą z cytryny i rozbiłem troszkę drewnianym bijakiem, by spłaszczyć cycki. Tak spreparowane dałem na patelnię z dwiema łyżkami oliwy. Smażyć należy ok. 12 min, po 6 minut z każdej strony, ale to zależy od rozmiaru miseczki kurki. By nie tracić czasu, działamy dalej.
Gdy woda się zagotowała, zalałem nią kuskus, w proporcji: kubek kaszy na dwa kubki wody. Przykryłem kaszę i ruszyłem do papryk i fasolki. Dałem ja na patelnie, dodałem soli, pieprzu, dużo oregano i sok z połowy cytryny. W międzyczasie starłem pół ogórka na grubej tarce, posoliłem dziada obficie a po pół minuty zlałem wodzionkę z miski. Dodałem później trzy łyżki jogurtu, garść mięty (mamy zamrożoną od zeszłego roku), dwie gałązki koperku oraz pieprz.
Kuskus powinien był już dojść, więc wymieszałem go z papryką dorzuciłem pociętą rzodkiewkę. Sprawdziłem, czy kurak jest usmażony (przyprawy powinny zrobić na nim śliczną skorupkę) i włożyłem tzatziki do lodówki.
Nie będę ściemniał, że udało mi się w 15 minut, ale w 35 obiad trzyczęściowy był gotowy i do tego jeszcze zdążyłem pozmywać. Nawet sesja się udała!

Sałatka z papryki i kuskusu:
- duża papryka czerwona, zielona i żółta
- kubek kuskusa
- fasolka i pęczek rzodkiewek
- dwa kubki wrzątku
- sól, pieprz, oregano
- sok z połowy cytryny

Piersi kurczaka w przyprawie:
- podwójna pierś z kurczaka
- otarta skórka z cytryny
- mieszanka przypraw lub ras el hanout
- dwie łyżki oliwy

Sos tzatziki:
- spory ogórek
- trzy łyżki jogurtu
- garść mięty
- dużo koperki
- sól i pieprz

Jeśli idzie o dobre piwo, to było na sesji.

0 komentarzy: