25 sierpnia 2012

Markizy z czekoladą

Poniżej przepis na bardzo proste czekoladowe markizy. Bezy z dżemem są dziełem przypadku i 4 wolnych białek. więc jeśli ktoś ma czas i ochotę, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby i je dołożyć.
 * 4 żółtka
* 10 dag cukru
* 15 dag mąki
* mleko (opcjonalnie - jeśli ciasto wyjdzie zbyt gęste, jak to się mnie zdarzyło)
* krem czekoladowy do przełożenia
* kokos do posypania
* pół łyżeczki proszku do pieczenia

Żółtka należy ucierać z cukrem przez kilka minut, aż cukier się rozpuści, a masa będzie gładka i jasna. Potem trzeba mieszać jeszcze jakiś czas z mąką i proszkiem.
Nakładać małe porcyjki ciasta na blachę (po pół łyżeczki), posypać każde ciastko kokosem i piec ok. 7 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Gdy wystygną, przekładać kremem czekoladowym.


Część kremu trzeba rozpuścić, poukładać ciasno przełożone markizy i zrobić na nich wzory, a następnie schłodzić chwilę w lodówce.


Pozostałe białka ubiłam na sztywno, potem ubijałam jeszcze z cukrem, aż masa była delikatna i gładka, a następnie wymieszałam delikatnie z kokosem. Kleksy białkowe upiekłam w 150 stopniach (przez ok. 15-20 min.), a potem przełożyłam dżemem. Ot, cała robota.

0 komentarzy: